REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
labuba.pl
§1 Postanowienia ogólne i definicje
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego labuba.pl prowadzonego przez Sebastiana Lewandowskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą „Nest Code Sebastian Lewandowski” z siedzibą w Gdańsku, przez sprzedaż towarów na odległość, a także korzystania przez usługobiorców ze Sklepu Internetowego, składania Zamówień na Produkty, uiszczania ceny sprzedaży Produktów, dostarczania Produktów, uprawnień Kupującego do odstąpienia od umowy oraz zasady składania i rozpatrywania reklamacji, a także sposób dokonywania zwrotów Produktów. Regulamin określa również rodzaje, zakres i warunki świadczenia pozostałych usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę i skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego.
- Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:
- Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu internetowego labuba.pl;
- Sklep Internetowy – sklep internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem strony internetowej: labuba.pl,
- Usługodawca/Sprzedawca – Sebastian Lewandowski prowadzący działalność gospodarcza pod firmą „Nest Code Sebastian Lewandowski” z siedzibą pod adresem: ul. Jagiellońska nr 28L, lok. 12, 80-366 Gdańsk, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem 5842792719, NIP: 5842792719, REGON: 385897629, adres e-mail: [email protected];
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która dokonała lub zamierza dokonać zakupu w Sklepie Internetowym;
- Konsument - osoba fizyczna, która zgodnie z art. 22 1 Kodeksu cywilnego dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadającą osobowości prawnej, która zgodnie z art. 43 1 Kodeksu cywilnego prowadzi we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową w związku z czynnościami prawnymi, których zakres obejmuje treść Regulaminu;
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta - osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej;
- Konto Klienta – utworzony profil Klienta powstały na skutek wypełnienia formularza rejestracyjnego w Sklepie Internetowym, do którego Klient uzyskuje dostęp po zalogowaniu się w oparciu o dane wskazane w formularzu rejestracyjnym;
- Formularz Zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie zamówienia, w szczególności poprzez dodanie produktów oferowanych w Sklepie Internetowym do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków sprzedaży, w tym sposoby płatności, a także podania ewentualnego kodu rabatowego;
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r., poz. 287 z późniejszymi zmianami)
- Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2022 r., poz. 1360 z późniejszymi zmianami).
- Do przeglądania asortymentu Sklepu internetowego oraz składania zamówień na oferowane Produkty wymagany jest komputer albo inne urządzenie elektroniczne (takie jak smartfon, tablet) z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Safari, Opera oraz aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
- Złożenie zamówienia w Sklepie Internetowym może odbyć się po zarejestrowaniu i utworzeniu Konta Klienta albo bez rejestracji. Dokonanie rejestracji usprawnia proces zamawiania Produktów, jak również może umożliwić Klientowi korzystanie z dodatkowych udogodnień przewidzianych jedynie dla zarejestrowanych Klientów.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu Internetowego nie wymaga rejestracji.
- Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego zgodnie z jego przeznaczeniem, w tym zgodnie z niniejszym Regulaminem. Klient nie może dokonywać czynności sprzecznych z prawem, jak również ingerujących w prawidłowe działanie Sklepu Internetowego, w jego zawartość, w tym w elementy techniczne. Zabronione jest dostarczanie treści o charakterze bezprawnym, komercyjnych czy o charakterze SPAM.
§2 Warunki Rejestracji
- W celu rejestracji w Sklepie Internetowym Klient wypełnia formularz rejestracyjny, w którym podaje dane identyfikacyjne takie jak: imię, nazwisko/nazwę, login/nick, adres e-mail i hasło dostępu, a także akceptuje Regulamin Sklepu Internetowego i Politykę Prywatności.
- Na skutek dokonanej rejestracji utworzone zostaje Konto Klienta, na które Klient ma możliwość zalogowania podając dane wskazane w formularzu rejestracyjnym.
- Rejestracja w Sklepie Internetowym i korzystanie z funkcjonalności Sklepu Internetowego jest nieodpłatne.
- Na utworzonym w wyniku rejestracji Koncie Klienta widoczne są ostatnie zakupy zrealizowane przez Klienta jak również złożone zamówienia w toku. Klient ma możliwość monitorowania statusu złożonych zamówień, jak i uzyskać dostęp do faktur dotyczących poprzednich zamówień.
§3 Warunki korzystania ze Sklepu Internetowego
- Informacje o Produktach dostępnych w asortymencie Sklepu Internetowego stanowią zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego.
- Przedmiotem sprzedaży są produkty fabrycznie nowe, wolne od wad, prezentowane przez Sklep Internetowy w chwili składania zamówienia przez Klienta.
- Wszystkie ceny Produktów w Sklepie Internetowym są podawane w walucie złotych polskich (PLN) i są cenami brutto tj. zawierają podatki, w tym podatek od towarów i usług (VAT).
- Ceny Produktów znajdujące się na stronie Sklepu Internetowego nie zawierają kosztów dostawy. Koszty dostawy zależą od wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia Produktu, a także mogą zależeć od wartości oraz cech zamówionego Produktu (m.in. jego wagi i rozmiaru) i podawane są przy wyborze sposobu dostawy Produktu przez Klienta. Całkowity koszt zamówienia obejmujący cenę produktów wraz z kosztami dostawy wskazany jest w koszyku przed złożeniem zamówienia przez Klienta. Przedstawiona wówczas informacja na temat całkowitej wartości zamówienia uwzględnia wszelkie dodatkowe opłaty za transport, dostawę lub usługi pocztowe bądź jakiekolwiek inne koszty.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian w cenach Produktów oraz do przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych oraz wyprzedaży. Uprawnienie, o którym mowa w poprzednim zdaniu, nie ma wpływu na zamówienia złożone przed zmianą ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży.
- Proces zakupu rozpoczyna się od wyboru i określenia ilości Produktów dostępnych w Sklepie Internetowym poprzez dodanie ich do elektronicznego koszyka.
- Dokonanie zakupu wymaga wypełnienia Formularza Zamówienia poprzez wybór sposobu płatności oraz podanie imienia i nazwiska płatnika, a opcjonalnie nazwy (firmy) i NIP przedsiębiorcy, nr telefonu oraz adresu do korespondencji, celem wystawienia faktury VAT (podstawa prawna: art. 106e pkt 3 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług). Ponadto wymagane jest podanie adresu dostawy przesyłki, a także wyrażenie zgody na przetwarzanie wskazanych w Formularzu Zamówienia danych osobowych zgodnie z Regulaminem i Polityką Prywatności.
- Klient ponosi odpowiedzialność za poprawność danych, które podaje w Formularzu Zamówienia.
- W przypadku woli Klienta skorzystania z posiadanego kodu rabatowego upoważniającego go do otrzymania rabatu na dokonywany zakup, Klient ma obowiązek podania kodu w dedykowanym miejscu na Formularzu Zamówienia, przed zawarciem umowy sprzedaży.
- Po prawidłowym wypełnieniu Formularza Zamówienia, Klient składa Usługodawcy ofertę zawarcia umowy sprzedaży poprzez kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę”/”Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”. Klient tym samym potwierdza, że wie że zamówienie pociąga za sobą obowiązek zapłaty i został on o tym obowiązku należycie powiadomiony przez Usługodawcę.
- Po złożeniu zamówienia przez Klienta, Usługodawca przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej:
- Potwierdzenie złożonego zamówienia, co stanowi przyjęcie oferty zawarcia umowy sprzedaży (wówczas dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży),
- Pouczenie o prawie i skutkach odstąpienia od umowy,
- Odnośnik do aktualnej treści Regulaminu umożliwiającej pobranie go i wydruk,
- wzór oświadczenia odstąpienia od umowy zgodny z Załącznikiem nr 1.
§4 Dostawa i płatność
- Przed złożeniem zamówienia i zawarciem umowy sprzedaży Klient jest informowany o ograniczeniach dotyczących dostawy oraz o akceptowalnych formach płatności.
- Zapłaty za zamówienie należy dokonać przed odbiorem przedmiotu zamówienia (płatność z góry) – przelewem, kartą płatniczą lub przy pomocy systemu płatności mobilnych BLIK - w jednym z systemów płatności elektronicznych akceptowanych w danym momencie przez Usługodawcę. Aktualne dostępne metody płatności wyświetlane są każdorazowo przed zawarciem umowy sprzedaży. Usługodawca nie przyjmuje płatności gotówką.
- Przewidywany termin realizacji zamówienia wyświetlany jest każdorazowo na stronie danego Produktu w Sklepie Internetowym. W szczególnych przypadkach losowych, Klient zostanie poinformowany o wydłużonym czasie realizacji zamówienia. Czas realizacji zamówienia uzależniony jest również od dostępności Produktu. Czas realizacji zamówienia podawany w dniach stanowi informację o liczbie dni roboczych w ciągu których powinno nastąpić nadanie przesyłki z przedmiotem zamówienia.
- Klient składając zamówienie i wybierając metodę dostawy zobowiązany jest podać dokładny adres, pod który zamówienie ma zostać dostarczone. Podanie błędnego lub nieprawidłowego adresu przez Klienta może spowodować opóźnienia w dostawie lub całkowicie uniemożliwić dostawę.
- Termin dostawy przesyłki podawany jest z uwzględnieniem czasu na skompletowanie zamówionych Produktów oraz czasu doręczenia przesyłki deklarowanego przez firmę zewnętrzną dokonującą dostawę.
- Przedmiot zamówienia dostarczany jest na terenie Polski za pośrednictwem firm kurierskich: Inpost Kurier, Inpost Paczkomaty, DPD. Aktualne dostępne metody dostawy wyświetlane są każdorazowo przed zawarciem umowy sprzedaży. Klient ma możliwość wyboru metody dostawy podczas składania zamówienia.
§5 Odstąpienie od umowy
- Każde zamówienie może być przez Klienta anulowane do chwili jego wysłania przez Usługodawcę. W przypadku anulowania zamówienia, które zostało już opłacone przez Klienta, Usługodawca zwróci otrzymane środki w terminie 14 dni od dnia ich wpływu na rachunek bankowy Klienta.
- Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od umowy sprzedaży bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, na warunkach określonych w niniejszym rozdziale.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik. W przypadku zamówienia obejmującego wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego towaru, jego partii lub części.
- Konsument może odstąpić od umowy składając usługodawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Usługodawca zapewnia możliwość złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną i tym samym Konsument może także odstąpić od umowy:
- przy wykorzystaniu wzoru formularza odstąpienia od umowy stanowiącego Załącznik nr 1 do Regulaminu poprzez wysłanie go na adres e-mail Usługodawcy,
- przez złożenie oświadczenia bezpośrednio na stronie Sklepu Internetowego lub na Koncie Klienta.
- W przypadku złożenia przez Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną, zgodnie z ust. 5, Usługodawca niezwłocznie przesyła Konsumentowi na wskazany przez niego adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego w ten sposób.
- Usługodawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym). Usługodawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu. Usługodawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktów z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić produkty Usługodawcy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktów przed jego upływem na adres Usługodawcy. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktów.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów, w których przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, jak również w innych przypadkach uregulowanych w ustawie o prawach konsumenta.
- Postanowienia niniejszego paragrafu regulujące warunki i prawo odstąpienia od umowy znajdują zastosowanie również do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
- Usługodawca może w terminie 14 dni odstąpić od umowy zawartej z Klientem będącym Przedsiębiorcą. Odstąpienie od Umowy, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta będącego Przedsiębiorcą żadnych roszczeń z tego tytułu. Usługodawca zwróci otrzymane od Przedsiębiorcy środki w terminie 14 dni od dnia ich wpływu, co nastąpi na rachunek bankowy Klienta (Przedsiębiorcy).
§6 Reklamacje
- W przypadku stwierdzenia niezgodności Produktów (towarów) z umową, Konsument może złożyć reklamację, korzystając z formularza reklamacji stanowiącego Załącznik nr 2 do Regulaminu i wysyłając go pocztą tradycyjną na adres Usługodawcy lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Usługodawcy: [email protected].
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność względem Konsumenta za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez Usługodawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
- Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
- Usługodawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy lub Usługodawca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Usługodawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Usługodawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową. Konsument udostępnia Usługodawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Usługodawca odbiera od Konsumenta towar na swój koszt.
- Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
- Usługodawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z przepisami Ustawy o prawach konsumenta;
- Usługodawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie przepisami Ustawy o prawach konsumenta;
- brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że Usługodawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
- brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w przepisach Ustawy o prawach konsumenta;
- z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
- Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.
- Usługodawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny.
- Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny.
- Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie umowy Konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez Konsumenta wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.
- W razie odstąpienia od umowy Konsument niezwłocznie zwraca towar Usługodawcy na jego koszt. Usługodawca zwraca konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
- Usługodawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Usługodawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni, a odpowiedź zostanie wysłana na wskazany przez Klienta adres korespondencyjny albo adres e-mail.
- Postanowienia niniejszego paragrafu regulujące warunki reklamacji w związku z niezgodnością towaru z umową znajdują zastosowanie również do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
- Przedsiębiorca (niebędący Konsumentem ani Przedsiębiorcą na prawach konsumenta) ma prawo złożyć reklamację stosownie do obowiązujących w tej mierze przepisów Kodeksu cywilnego, przy czym odpowiedzialność Usługodawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne Produktów ogranicza się do kwoty, jaką Przedsiębiorca zapłacił Usługodawcy za nabycie danego Produktu.
§7 Newsletter
- Usługodawca oferuje elektroniczną usługę dystrybucyjną świadczoną za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail), która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Klientom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy informacji o oferowanych produktach, nowościach i promocjach w Sklepie Internetowym („Newsletter”).
- Zapisanie się na Newsletter jest bezpłatne, dobrowolne i wymaga wyrażenia zgody na przetwarzanie w tym celu danych osobowych Klienta.
- Klient może w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, zmienić wskazany uprzednio adres e-mail, na który wysyłany jest Newsletter, lub zrezygnować z usługi postępując zgodnie z informacją umieszczoną w stopce każdego Newslettera lub kontaktując się bezpośrednio z Usługodawcą za pośrednictwem poczty elektronicznej.
§8 Ochrona danych osobowych
- Informacje dotyczące danych osobowych przetwarzanych przez Usługodawcę, w tym w szczególności celów przetwarzania oraz uprawnień przysługujących podmiotom danych określone zostały w Polityce prywatności.
- Udostępnienie przez zarejestrowanego Klienta danych osobowych w postaci imienia, nazwiska lub nick’u w jego profilu publicznym oraz zamieszczenie recenzji przy użyciu konta dla którego taki profil został stworzony, oznacza wyrażenie zgody na udostępnienie tych danych nieograniczonemu kręgowi osób.
- Klient oświadcza, iż podane przez niego dane osobowe są danymi Klienta, a także iż są to dane prawdziwe i aktualne. W sytuacji podania przez Klienta danych innych osób (np. jako odbiorców zamówienia) Klient oświadcza i zapewnia, że posiada podstawę dla podania takich danych (np. osoba taka wyraziła stosowną zgodę), że poinformował taką osobę o przekazaniu jej danych Usługodawcy oraz o zasadach przetwarzania przez Usługodawcę danych osobowych określonych w Polityce Prywatności.
§9 Postanowienia końcowe
- Usługodawca może zmienić treść Regulaminu.
- Usługodawca zapewnia nieodpłatnie dostęp do aktualnej treści Regulaminu przed zawarciem umowy sprzedaży po adresem: [email protected]
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
- http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
- http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;
- http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Klient będący Konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 6 lipca 2017 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych sądów polubownych przy wojewódzkich inspektorach inspekcji handlowej;
- Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej;
- Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Usługodawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (np. http://www.federacja-konsumentow.org.pl/).
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.09.2023r.