POLITYKA PRYWATNOŚCI SKLEPU INTERNETOWEGO

labuba.pl


I. Postanowienia ogólne

  1. Niniejsza Polityka prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych w Sklepie Internetowym dostępnym pod adresem labuba.pl (zwanym dalej „Sklepem”).

  2. Administratorem danych osobowych osób korzystających ze Sklepu (zwanych dalej „Klientami”), jest Sebastian Lewandowski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą „Nest Code Sebastian Lewandowski” z siedzibą pod adresem: ul. Jagiellońska nr 28L, lok. 12, 80-366 Gdańsk, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem 5842792719, NIP: 5842792719, REGON: 385897629, adres e-mail: [email protected] (zwany dalej Administratorem). Administrator jest zarówno Usługodawcą i Sprzedawcą Sklepu.

  3. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych z Administratorem skontaktować można się w następujący sposób:
    1. kierując korespondencję listowną na adres siedziby Administratora wskazany w ust. 2,
    2. przesyłając wiadomość e-mail na adres: [email protected],
    3. wypełniając formularz online dostępny na stronie Sklepu: https://labuba.pl/kontakt

  4. Polityka prywatności stanowi wykonanie obowiązków spoczywających na Administratorze w związku z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), znanym powszechnie i w niniejszym dokumencie jako „RODO”.

  5. Administrator przetwarza dane osobowe w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich i adekwatnych środków technicznych i organizacyjnych.

II. Sposoby i cele przetwarzania danych osobowych

  1. Każdorazowo korzystanie ze Sklepu wiąże się z przetwarzaniem danych osobowych Klientów co następuje:

    1. w przypadku wszystkich użytkowników strony Sklepu, których przetwarzane są dane takie jak adres IP, identyfikator użytkownika, informacje o urządzeniach i przeglądarce, z której następuje dostęp, informacje gromadzone za pomocą plików Cookies, zamówienia zapisane w logach systemowych w celach:

      1. świadczenia przez Administratora usług drogą elektroniczną za pośrednictwem strony internetowej labuba.pl w tym, udostępniania treści na stronie internetowej, rejestracji i prowadzenia konta użytkownika, składania zamówień, udostępniania formularzy kontaktowych, oraz obsługi reklamacji dotyczących tych usług – z uwagi na fakt, że jest to niezbędne dla realizacji umowy podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit b) RODO;

      2. zapewnienia bezpieczeństwa usług świadczonych przez Administratora i Sklep drogą elektroniczną, w tym przeciwdziałania ewentualnym nadużyciom lub oszustwom, a także zapewnieniu poprawnego działania systemów wykorzystywanych do świadczenia tych usług – z uwagi na fakt, że przetwarzanie jest niezbędne dla realizacji celów wynikających z prawnie uzasadnionego interesu Administratora podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit f) RODO),

      3. wysyłanie Newslettera – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli zgody Klienta udzielonej tuż przed zapisaniem się na Newsletter, oraz w celu realizacji marketingu bezpośredniego kierowanego do Klientów, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, czyli prawnie uzasadnionego interesu Administratora;

      4. kontakt z Administratorem za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego pod adresem: …………. - w tym celu Klient przekazuje swoje imię i nazwisko oraz adres e-mail oraz inne dane zawarte w treści wiadomości. Podanie imienia i nazwiska oraz adresu e-mail jest dobrowolne, ale niezbędne, by nawiązać kontakt z Administratorem za pośrednictwem formularza kontaktowego. Dane osobowe są w tym przypadku przetwarzane w celu kontaktu z Klientem, a podstawą przetwarzania jest zgoda Klienta wynikająca z zainicjowania kontaktu i zaznaczenia odpowiedniego checkboxa przed wysłaniem formularza (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Dane będą przetwarzane także po zakończeniu kontaktu z Administratorem. Podstawą prawną takiego przetwarzania jest usprawiedliwiony cel w postaci archiwizacji korespondencji na potrzeby wykazania jej przebiegu w przyszłości (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

      5. kontakt z Administratorem za pośrednictwem poczty elektronicznej – w tym celu Klient przekazuje swój adres e-mail oraz inne dane zawarte w treści wiadomości. Podanie adresu e-mail jest dobrowolne, ale niezbędne, by nawiązać kontakt z Administratorem za pośrednictwem poczty elektronicznej. Dane osobowe są w tym przypadku przetwarzane w celu kontaktu z Klientem, a podstawą przetwarzania jest zgoda Klienta wynikająca z zainicjowania kontaktu (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Dane będą przetwarzane także po zakończeniu kontaktu z Administratorem. Podstawą prawną takiego przetwarzania jest usprawiedliwiony cel w postaci archiwizacji korespondencji na potrzeby wykazania jej przebiegu w przyszłości (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

      6. wykorzystywanie plików Cookies w Sklepie – podstawą jest zgoda Klienta (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).

      7. zarządzanie Sklepem – jest to uprawnienie Administratora realizowane na podstawie jego prawnie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

      8. przetwarzanie w celach archiwalnych i dowodowych, na potrzeby zabezpieczenia informacji, które mogą służyć wykazywaniu faktów – jest to prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

      9. potwierdzenie wykonania obowiązków Administratora oraz dochodzenie roszczeń lub obrona przed roszczeniami, które mogą być kierowane przeciwko Administratorowi, a także w celu zapobiegania lub wykrywania oszustw – na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora, jakim jest ochrona praw, potwierdzenie wykonania obowiązków i uzyskanie z tego tytułu należnego wynagrodzenia od Klientów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);

      10. prowadzenia przez Administratora pomiarów, badań i analiz, w tym analiz statystycznych, dla potrzeb badania skuteczności i udoskonalania działalności Sklepu- z uwagi na fakt, że jest to niezbędne dla realizacji celów wynikających z prawnie uzasadnionego interesu Administratora podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust 1 lit. f) RODO),

      11. rozliczenia się z wykonania obowiązków przez Administratora w zakresie przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych. Przetwarzanie jest niezbędne do wykonania obowiązków prawnych ciążących na Administratorze i podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. c) RODO.

    2. dodatkowo w przypadku użytkowników dokonujących zamówienia w Sklepie przetwarzane są dane takie jak imię i nazwisko, numer zamówienia, numer paczki, numer faktury, adres do faktury, adres do doręczenia, adres poczty elektronicznej, numer telefonu, nazwa firmy, numer NIP, informacje odnośnie wybranej metody płatności, numer rachunku bankowego, informacje o cenie zamówionych produktów i kosztach dostawy, historia komunikacji pomiędzy Administratorem/Sklepem a Klientem w celach:

      1. obsługi procesu sprzedaży produktów w Sklepie - w celu wykonania i rozliczenia umowy sprzedaży, jako obowiązek wynikający z przepisów prawa – art. 6 ust. 1 lit. c RODO oraz wynikający z treści art. 6 ust. 1 lit. f RODO, czyli prawnie uzasadnionego interesu Administratora;

      2. realizacji reklamacji, odstąpienia od umowy – składając reklamację lub oświadczenie o odstąpieniu od umowy Klient przekazuje dane osobowe zawarte w treści reklamacji lub oświadczeniu o odstąpieniu od umowy, które obejmują imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail, numer rachunku bankowego. Podanie tych danych jest dobrowolne, ale niezbędne, by złożyć reklamację lub odstąpić od umowy. Dane przekazane w związku ze złożeniem reklamacji lub odstąpieniem od umowy wykorzystywane są w celu realizacji procedury reklamacyjnej lub procedury odstąpienia od umowy (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), a następnie w celach archiwalnych, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Dane będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji procedury reklamacyjnej lub procedury odstąpienia. Reklamacje oraz oświadczenia o odstąpieniu od umowy mogą być ponadto archiwizowane w celu możliwości wykazania w przyszłości przebiegu procesu reklamacyjnego lub odstąpienia od umowy. W przypadku danych przekazanych w procesie złożenia reklamacji lub odstąpienia od umowy, niektóre z praw nie będą przysługiwać Klientowi zawsze i w każdych warunkach;

      3. wystawianie i wysyłanie faktur – w celu wykonania i rozliczenia umowy sprzedaży, jako obowiązek wynikający z przepisów prawa – art. 6 ust. 1 lit. c RODO oraz wynikający z treści art. 6 ust. 1 lit. f RODO, czyli prawnie uzasadnionego interesu Administratora. Podanie danych do faktury jest obowiązkowe w celu prawidłowego wystawienia faktury;

      4. obsługi innych zgłoszeń lub zapytań, które Klient może kierować w związku z zamówieniem w Sklepie – z uwagi na to, że przetwarzanie jest niezbędne dla realizacji celów wynikających z prawnie uzasadnionego interesu Administratora podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust 1 lit. f) RODO), w tym w celu możliwości udzielenia przez Administratora odpowiedzi na zgłoszenie/zapytanie;

      5. w celu ustalenia oraz dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, obrony stanowiska Administratora w postępowaniach cywilnych, karnych, administracyjnych lub w sprawach o wykroczenie, a także przeciwdziałania ewentualnym nadużyciom lub oszustwom – z uwagi na to, że przetwarzanie jest niezbędne dla realizacji celów wynikających z prawnie uzasadnionego interesu Administratora podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust 1 lit. f) RODO)

    3. dodatkowo w przypadku użytkowników dokonujących rejestracji na stronie Sklepu przetwarzane są dane osobowe wskazane przy założeniu konta takie jak imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej, data urodzenia, adres, numer telefonu, informacje o zamówieniach złożonych za pośrednictwem konta w celach:

      1. świadczenia przez Administratora usług drogą elektroniczną za pośrednictwem strony internetowej labuba.pl w tym, udostępniania treści na stronie internetowej, rejestracji i prowadzenia konta użytkownika, składania zamówień, udostępniania formularzy kontaktowych, oraz obsługi reklamacji dotyczących tych usług – z uwagi na fakt, że jest to niezbędne dla realizacji umowy podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit b) RODO;

      2. zapewnienia bezpieczeństwa usług świadczonych przez Administratora drogą elektroniczną, w tym przeciwdziałania ewentualnym nadużyciom lub oszustwom, a także zapewnieniu poprawnego działania systemów wykorzystywanych do świadczenia tych usług – z uwagi na fakt, że przetwarzanie jest niezbędne dla realizacji celów wynikających z prawnie uzasadnionego interesu Administratora podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit f) RODO),

      3. związanych ze składanymi przez Klienta za pośrednictwem utworzonego konta zamówieniami na produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu.

III. Informacja o profilowaniu i zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji

  1. Zgodnie z przepisami RODO „pofilowanie” oznacza dowolną formę zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych czynników osobowych osoby fizycznej, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących efektów pracy tej osoby fizycznej, jej sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się.

  2. Administrator będzie wykorzystywać informacje jakie posiadamy na temat Klienta w celu określenia jakiego rodzaju oferty lub komunikaty mogą być dla niego atrakcyjne jak również dla innych Klientów. Administrator będzie również przetwarzał dane pochodzące z profilu klienta w celu marketingu bezpośredniego (tj. np. informowania Klienta o produktach, nowościach i promocjach).

  3. Podstawą prawną przetwarzania danych dla potrzeb wskazanych w ust. 2 jest prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na możliwości podejmowania działań w zakresie marketingu bezpośredniego produktów oferowanych przez Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

  4. W przypadku gdy Klient wyrazi zgodę, aby w optymalny sposób dostosować ofertę do jego potrzeb, Administrator będzie podejmować decyzje o doborze: wyświetlanych reklam, prezentowanych (podpowiadanych) produktów w trakcie składania zamówienia, przesyłanych informacji o produktach i usługach oraz promocjach i zniżkach, oferowanych przez Sklep. Decyzje te będą oparte wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych, w tym profilowaniu, obejmującym dane Klienta a związane z zakupami w Sklepie, dane podane w formularzach rejestracyjnych, aktualizacyjnych lub aktywizacyjnych, informacje o aktywności, w tym informacje o nabytych przez Klienta produktach, informacje o lokalizacji i historię przeglądania, a także w oparciu o modele statystyczne. W tym przypadku podstawą prawną przetwarzania danych jest zgoda Klienta (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO).

  5. Dane osobowe nie są przetwarzane w celu zautomatyzowanego podejmowania decyzji bez wyraźnej zgody Klientów.

  6. Profilowanie, którego dokonuje Administrator, nie skutkuje podejmowaniem decyzji wywołujących wobec Klienta skutki prawne lub wpływających na niego w podobnie istotny sposób.

IV. Udostępnianie danych osobowych

  1. Dane osobowe mogą być przekazywane w szczególności następującym podmiotom, z których usług korzysta Administrator w celu prowadzenia Sklepu i świadczenia usług za jego pośrednictwem:

    1. Podmioty świadczące usługi przewozowe/kurierskie tj. przewoźnicy, spedytorzy, brokerzy kurierscy (w celu dostarczenia towarów):
      • Inpost,
      • Kurier DPD,
      • Furgonetka Sp. z o.o. Sp. K. (al. Księcia Józefa Poniatowskiego 1, 03-901 Warszawa)

    2. Podmioty obsługujące wysyłkę wiadomości e-mail:
      • Google LLC. (1600 Amphitheatre Pkwy, Mountain View, CA 94043, USA)
      • EmailLabs (Vercom S.A. Roosevelta 22, 60-829 Poznań)

    3. Operatorzy płatności (celem umożliwienia wyboru formy płatności i dla dokonania płatności za złożone zamówienie):
      • PayU S.A. (ul. Grunwaldzka 186, 60-166 Poznań)
      • Przelewy24 (PayPro S.A. ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań)

    4. Dostawcy usług hostingowych:
      • OVH Sp. z o.o. (ul. Swobodna 1, 50-088 Wrocław)

    5. Podmioty monitorujące ruch internetowy:
      • Google LLC. (1600 Amphitheatre Pkwy, Mountain View, CA 94043, USA)
      • Facebook, Inc. (1 Hacker Way, Menlo Park, CA 94025, USA)
      • Hotjar Ltd. (Paceville St Julian's STJ 3141, Malta)
    6. Podmioty dostarczające wtyczki społecznościowe:
      • Facebook, Inc. (1 Hacker Way, Menlo Park, CA 94025, USA)

    7. Podmioty świadczące na zlecenie Administratora usługi księgowe, prawne, administracyjne.

  2. Cel i zakres gromadzenia danych oraz ich dalszego przetwarzania i wykorzystania przez usługodawców, o których mowa w ust. 1, jak również możliwość kontaktu oraz prawa Klienta w tym zakresie i możliwość dokonania ustawień zapewniających ochronę prywatności, zostały opisane w politykach prywatności poszczególnych usługodawców.

V. Okres przechowywania danych osobowych

  1. W zakresie przetwarzania danych Klienta na potrzeby realizacji umowy, będą one przetwarzane przez okres obowiązywania tej umowy.

  2. W zakresie, w jakim dane osobowe są przetwarzane dla realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora, Administrator będzie je przetwarzać przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu, chyba że wcześniej Klient zgłosi sprzeciw wobec przetwarzania tych danych. W przypadku jednak wykazania przez Administratora istnienia ważnych, prawnie uzasadnionych podstaw do dalszego przetwarzania tych danych, nadrzędnych wobec praw Klienta, lub koniecznych do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, obrony stanowiska Administratora w postępowaniach cywilnych, karnych, administracyjnych lub w sprawach o wykroczenie, a także przeciwdziałania ewentualnym nadużyciom lub oszustwom, Administrator może je przetwarzać pomimo sprzeciwu Klienta. Powyższe nie dotyczy sprzeciwu dotyczącego przetwarzania danych osobowych w celach marketingu bezpośredniego, który nie wymaga uzasadnienia.

  3. W zakresie, w jakim dane osobowe są przetwarzane dla celów wywiązania się przez Administratora z obowiązków wynikających z przepisów prawa (np. z ustawy o rachunkowości, przepisów podatkowych lub RODO i pozostałych ustaw), Administrator będzie je przetwarzać przez okres wynikający z takich przepisów (np. w celach rozliczeniowych dane Klienta będą przechowywane przez 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku związanego z zamówieniem lub transakcją).

  4. W zakresie w jakim dane osobowe są przetwarzane dla celów ustalenia lub dochodzenia roszczeń, a także w celu obrony przed takimi roszczeniami, będziemy je przetwarzać przez okres przedawnienia roszczeń Klienta lub Administratora. Dane osobowe niezbędne do obsługi procesu sprzedaży produktów w Sklepie, realizacji roszczeń reklamacyjnych, potwierdzenia wykonania obowiązków Administratora oraz dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, które mogą być kierowane przeciwko Administratorowi, a także w celach archiwalnych i dowodowych – będą przechowywane przez okres niezbędny do celu, w jakim zostały zebrane, jednak nie dłużej niż 10 lat od dnia zebrania tych danych.

  5. Pozostałe dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do celu, w jakim zostały zebrane, jednak nie dłużej niż 5 lat od dnia zebrania tych danych.

VI. Prawa Klienta w związku z przetwarzaniem danych osobowych

  1. Zgodnie z RODO, Klient ma następujące prawa w związku z przetwarzaniem jego danych osobowych:

    1. Prawo do informacji, w jaki sposób dane osobowe są przetwarzane;

    2. Prawo do dostępu i sprostowania danych osobowych;

    3. Prawo do usunięcia danych osobowych; Administrator może odmówić usunięcia danych, co do których ma podstawę do ich dalszego przetwarzania (np. realizacja obowiązku prawnego lub dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, które mogą być kierowane przeciwko Administratorowi);

    4. Prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;

    5. Prawo do zgłoszenia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych, jeżeli podstawą przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora lub wykonywanie zadań w interesie publicznym;

    6. Prawo do cofnięcia zgody, jeżeli dane osobowe były przetwarzane na podstawie zgody Klienta;

    7. Prawo do przeniesienia danych osobowych.

  2. Wszystkie powyższe prawa można zrealizować kontaktując się z Administratorem drogą elektroniczną pod adresem: [email protected] Zgłoszone żądania będą realizowane bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania żądania. W tym terminie Administrator udzieli odpowiedzi lub poinformuje o ewentualnym wydłużeniu terminu i wyjaśni przyczyny. Jeżeli Administrator poweźmie wątpliwości co do tego, czy określone żądanie zostało zgłoszone przez osobę uprawnioną, może on zadać kilka dodatkowych pytań w celu weryfikacji tożsamości zgłaszającego.

VII. Pliki Cookies

  1. Ogólne informacje o Cookies

    1. Sklep, podobnie jak niemal wszystkie inne strony internetowe, wykorzystuje pliki Cookies, by zapewnić Klientom możliwie najlepsze doświadczenia.

    2. Podczas pierwszej wizyty Klienta w Sklepie wyświetlana jest informacja na temat stosowania plików cookies. Klient może zaakceptować pliki cookies albo dokonać ich zmiany zarządzając ich ustawieniami w przeglądarce internetowej.

    3. Cookies to dane informatyczne, a w szczególności niewielkie informacje tekstowe, zapisywane i przechowywane na urządzeniach (np. komputerze, tablecie, smartfonie), za pośrednictwem których Klient korzysta ze stron internetowych Sklepu.

    4. Stosowane przez Administratora Cookies są bezpieczne dla urządzeń Klientów. W szczególności tą drogą nie jest możliwe przedostanie się do urządzeń Klientów wirusów lub innego niechcianego oprogramowania lub oprogramowania złośliwego. Cookies pozwalają zidentyfikować oprogramowanie wykorzystywane przez Klienta i indywidualnie dostosować działanie Sklepu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu oraz przypisaną wartość.

    5. Sklep wykorzystuje następujące rodzaje plików Cookies:

      • Sesyjne – są przechowywane na urządzeniu Klienta i pozostają tam do momentu zakończenia sesji danej przeglądarki. Zapisane informacje są wówczas trwale usuwane z pamięci urządzenia. Mechanizm Cookies sesyjnych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z urządzenia Klienta;

      • Trwałe – są przechowywane na urządzeniu Klienta i pozostają tam do momentu ich skasowania. Zakończenie sesji danej przeglądarki lub wyłączenie urządzenia nie powoduje ich usunięcia z urządzenia Klienta. Mechanizm Cookies trwałych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z urządzenia Klienta.

    6. Klient ma możliwość ograniczenia lub wyłączenia dostępu plików Cookies do swojego urządzenia. W przypadku skorzystania z tej opcji, korzystanie ze Sklepu będzie możliwe, poza funkcjami, które ze swojej natury wymagają plików Cookies.

  2. Cele, w jakich wykorzystywane są Cookies

    1. Administrator wykorzystuje Cookies własne w następujących celach:
      • Konfiguracja Sklepu niezbędna dla jego pełnej funkcjonalności, a w tym:
        • dostosowanie zawartości stron internetowych Sklepu do preferencji Klienta oraz optymalizacja korzystania ze stron internetowych Sklepu. W szczególności pliki te pozwalają rozpoznać podstawowe parametry urządzenia Klienta i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
        • Analizy i badania oraz audyt oglądalności, a w tym: tworzenie anonimowych statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Klienci Sklepu korzystają ze stron internetowych Sklepu, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
        • Zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności Sklepu.
      • Administrator wykorzystuje Cookies zewnętrzne w następujących celach:
        • Zbieranie ogólnych i anonimowych danych statycznych za pośrednictwem narzędzi analitycznych, np. Google Analytics;
        • Prezentowanie reklam dostosowanych do preferencji Klienta z wykorzystaniem narzędzia internetowej reklamy, np. Google AdSense;
        • Korzystanie przez Klienta z formularza kontaktu za pośrednictwem Facebooka;
        • Wykorzystanie funkcji interaktywnych w celu popularyzacji Sklepu za pomocą serwisów społecznościowych, m.in. takich jak Facebook (Facebook Pixel).

  3. Możliwość określenia warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu przez Cookies:

    1. Klient może samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików Cookies, określając warunki ich przechowywania i uzyskiwania dostępu przez pliki Cookies do urządzenia Klienta. Zmiany ustawień, o których mowa w zdaniu poprzednim, Klient może dokonać za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików Cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej, bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu Cookies na urządzeniu Klienta. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików Cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).

    2. Klient może w każdej chwili usunąć pliki Cookies korzystając z dostępnych funkcji w przeglądarce internetowej, której używa.

    3. Ograniczenie stosowania plików Cookies, może wpłynąć na niektóre funkcjonalności Sklepu.

  4. Narzędzia społecznościowe

    1. Sklep zawiera wtyczki do następujących serwisów:
      • Facebook (w tym Facebook Messenger),
      • Google Analytics.

    2. Administrator dostarcza możliwość korzystania z funkcji społecznościowych, takich jak udostępnianie treści w serwisach społecznościowych, formularz kontaktowy, widget Facebook Messenger, subskrypcja profilu społecznościowego. Korzystanie z tych funkcji wiąże się z wykorzystywaniem plików cookies administratorów serwisów takich jak Facebook, Google. Obecność na stronach Sklepu tych funkcji może się również wiązać ze zbieraniem i transmisją danych osobowych Klientów do właściwych administratorów tych serwisów bez względu na to, czy mają konto w danym serwisie.

    3. Powyższe funkcjonalności są Administratorowi niezbędne do rozwoju i promowania Sklepu, utrzymywania kontaktu z obecnymi i przyszłymi Klientami, a także zbierania informacji w celu projektowania i oferowania coraz lepszych usług.

    4. Serwisy, o których mowa w ust. 1, nie przekazują Administratorowi informacji o gromadzonych danych i sposobie ich wykorzystania. W celu uzyskania dodatkowych informacji dotyczących prywatności w serwisach społecznościowych Administrator zaleca kontakt bezpośrednio z serwisami i zapoznanie się z ich Politykami prywatności.

VIII. Logi serwera

Korzystanie ze Sklepu Internetowego wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywane są strony Sklepu. Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera. Logi obejmują m.in. adres IP Klienta, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym Klienta. Logi zapisywane i przechowywane są na serwerze. Dane zapisane w logach serwera nie są kojarzone z konkretnymi Klientami i nie są wykorzystywane przez Administratora w celu identyfikacji Klientów. Logi serwera stanowią wyłącznie materiał pomocniczy służący do administrowania Sklepem, a ich zawartość nie jest ujawniana nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem.

IX. Przekazywanie danych osobowych do państw spoza Unii Europejskiej

  1. Administrator korzysta z usług podmiotów zewnętrznych, o których mowa w punkcie III niniejszej Polityki prywatności i które wspierają go w prowadzeniu działalności. Administrator powierza im do przetwarzania dane Klienta, a podmioty te przetwarzają dane wyłącznie na udokumentowane polecenie Administratora.

  2. danych osobowych (art. 45 RODO).W związku z powyższym, dane osobowe Klienta mogą być przetwarzane również przez podmioty spoza Unii Europejskiej. Przepisy dotyczące ochrony danych osobowych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym mogą nie zapewniać ochrony danych osobowych porównywalnej do ochrony gwarantowanej RODO. W związku z tym przekazanie danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy będzie odbywać się tylko w takim w zakresie, jaki jest niezbędny i tylko po wdrożeniu środków gwarantujących odpowiedną ochronę tych danych. Właściwy poziom ochrony danych Klienta, w tym poprzez stosowanie odpowiednich zabezpieczeń, zapewnia zastosowanie standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, o których mowa w art. 46 ust. 2 lit. c RODO. Przekazanie danych osobowych może nastąpić również do państw, w stosunku do których wydana została stosowna decyzja Komisji Europejskiej stwierdzająca odpowiedni stopień ochrony danych osobowych (art. 45 RODO).

X. Bezpieczeństwo i organ ochrony danych osobowych

  1. Administrator gwarantuje poufność wszelkich przekazanych mu danych osobowych. Administrator zapewnia podjęcie wszelkich środków bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych wymaganych przez przepisy prawa. Dane osobowe są gromadzone z należytą starannością i odpowiednio chronione przed dostępem do nich przez osoby do tego nieupoważnione.
  2. Administrator zapewnia Klientom bezpieczne i szyfrowane połączenie podczas przesyłania danych osobowych oraz podczas logowania się do Konta Klienta w Sklepie. Administrator stosuje certyfikat SSL wystawiony przez jedną z czołowych światowych firm w zakresie bezpieczeństwa i szyfrowania przesyłanych danych przez sieć Internet, jak również HSTS czyli HTTP Strict Transport Security – mechanizm bezpieczeństwa sieci chroniący przed atakami.

  3. Jeśli uważasz, że Administrator przetwarza dane osobowe niezgodnie z prawem, możesz wnieść skargę do właściwego organu, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

XI. Postanowienia końcowe

  1. Z uwagi na ciągły rozwój techniki jak i konieczność dostosowania zabezpieczeń danych osobowych pod kątem zmian technicznych czy prawnych niniejsza Polityka prywatności Sklepu może ulec zmianie.

  2. W przypadku zmiany Polityki prywatności nowy dokument pojawi się na stronie Sklepu z odpowiednim wyprzedzeniem.
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA I ODBIERZ 5% RABATU